Winnaar Gouden Fust 2008: Café In den Ommelanden! Afdrukken E-mail

Café In den Ommelanden uit Elst uitgeroepen tot beste horecazaak van Nederland

 

gouden_fust.jpg Amsterdam, 9 februari 2009 – Café In den Ommelanden uit het Gelderlandse Elst tapt het allerbeste glas bier van Nederland en mag zich ‘Gouden Horecazaak 2008’ noemen. Een onderscheiding die duidelijk maakt dat de winnaar niet alleen uitstekend pils tapt, maar óók uitblinkt in goed gastheerschap. Tijdens de finale in de Heineken Experience in Amsterdam streden 27 horecaondernemers uit heel Nederland - van grand café tot bruine stamkroeg - om het Gouden Fust 2008: hét eerbetoon  van Nederlands beste horecazaak. De Klikspaan uit Groningen en De Buitelstee uit Dinteloord eindigden achtereenvolgens op de tweede en derde plaats en verdienden daarmee het Zilveren en Bronzen Fust.

 

De verkiezing, met zo’n 1.500 deelnemende horecazaken, is onderdeel van het kwaliteitsprogramma van Heineken Nederland. De eindstrijd bleef  tot het laatste moment spannend. Uit de 27 regionale winnaars werden uiteindelijk de drie beste landelijke finalisten geselecteerd. Zij stonden voor de uitdaging undercover journalist Alberto Stegeman, bekend van het SBS6 programma ‘Undercover in Nederland’, van hun kwaliteiten te overtuigen. Stegeman ging eerder in het diepste geheim en gewapend met de verborgen camera op zoek naar goed gastheerschap en het best getapte pilsje van Nederland. De  filmpjes die hij bij deze geheime bezoeken maakte, werden tijdens de finale aan de bomvolle zaal getoond. Martin Moreiro, hoofdrolspeler in de populaire serie Gooische Vrouwen, was getuige van de finale en reikte het Bronzen, Zilveren en Gouden Fust uit. Moreiro, een fervent bierdrinker en dé verpersoonlijking van gezelligheid,  bracht de stemming tot een hoogtepunt toen hij het lied ‘Echte Liefde’ ten gehore bracht.

 

Geweldige prestatie

Winnaar Coen Damen, eigenaar van het Gelderse café In den Ommelanden, is enorm trots op de prestaties van zijn team. “Vorig jaar eindigden we op de 12e plaats en nu als eerste! Het is een  fantastische ervaring om deze prijs te winnen en we zijn er trots op dat we de titel ‘Gouden Horecazaak 2008’ mogen voeren”, vertelt hij. “Ons team heeft dan ook een geweldige prestatie geleverd. Het Goed Getapt Bier programma zorgt voor een goed teamgevoel, nog meer tevreden gasten én daardoor ook meer omzet. Deze prijs toont aan dat onze gasten onze service en gezelligheid waarderen en weten dat zij voor goed gastheerschap en een goed getapt pilsje bij ons aan het goede adres zijn!”

 
< Vorige   Volgende >